ارتباط بین طراحی UX و سئو؟ نحوه تعادل آنها

داشتن تبلیغات ویدئویی که به صورت خودکار صدا را پخش می‌کنند، قرار دادن مطالبی که خواندن آنها دشوار است، تبلیغاتی که دارای محتوای طولانی و بلند هستند، نداشتن عنوان یا متنی تاکید شده و یا آهسته بودن سرعت بارگذاری سایت باعث می‌شود من از سایت خارج شوم، چرا که تمام این ویژگی‌ها در هر حالتی کاربران را آزار می‌دهد و آنها را خسته می‌کند. همه‌ی این ویژگی‌ها از خصوصیات یک سئو و تجربه کاربری (UX) ضعیف هستند.

 

 

تجربه‌ی کاربری (UX) چیست؟

تجربه‌ی کاربری احساسات و ذهنیتی است که کاربران هنگام استفاده از یک وب‌سایت تجربه می‌کنند. یا می‌توان گفت تجربه کاربری تاثیراتی است که سایت روی افراد می‌گذارد.

نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از وب‌سایت و چرخیدن در بخش‌های مختلف، همه قسمتی از تجربه‌ی کاربری یا UX می‌باشد. یک تجربه کاربری درست و خوب به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات و مشخصات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

معامله‌ی بین سئو و UX چیست؟

در اوایل سئو این گفته شده بود که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد بهتر است، در آن موقع همه چیز کلمات کلیدی شده بود و الگوریم‌های رتبه‌بندی گوگل به شدت روی کلمات کلیدی تاکید داشتند. بنابراین ما این مسئله را بررسی کردیم و افراد را از این موضوع مطلع کردیم. رعایت نکردن این موضوع می‌تواند برای تجربه کاربری بد باشد، مگر اینکه از خواندن مترادف‌های یک کلمه چندین بار پشت سر هم خسته نشوید و از آن لذت ببرید.

از آن زمان تا کنون سئو و الگوریتم‌های گوگل مسیر طولانی را طی کردند. گوگل روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است تا بتواند بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. یکی از راه های موفقیت گوگل این است که قبل از نمایش نتایج، مقدار زیادی سایت رتبه‌بندی شده را در نظر می‌گیرد.

گوگل از ما می‌خواهد مرتبط ‌ترین و مفیدترین اطلاعات را پیدا کنیم و اکنون موتورهای جستجو توانسته‌اند بفهمند کاربران بیشتر به چه نوع صفحاتی علاقه دارند.

به طور کلی، RankBrain به تنهایی الگوریتم‌ها را بررسی و اصلاح می‌کند. RankBrain با توجه به کلمات کلیدی اهمیت بک‌لینک‌ها، طول محتوا، اعتبار دامنه و . را افزایش و کاهش می‌دهد.

پس از قرار دادن نتایج جدید در گوگل، نحوه بازخورد کاربران گوگل با نتایج جدید بررسی می‌شود. اگر کاربران به الگوریتم جدید علاقه‌ی بیشتری نشان دادند، این تغییرات باقی می‌مانند و در غیر این صورت RankBrain الگوریم قدیمی را بازمی‌گرداند

در طول چند سال گذشته گوگل بیشتر به سمت تجربه‌ی کاربری یا همان UX رفته است، چرا که این چیزی است که کاربران می‌خواهند.

چگونه می‌توان سئو و UX را متعادل کرد؟

در واقع این کار از آن چیزی که به نظر می‌رسد آسان‌تر است. اگر شما تجربه کاربری خوبی نداشته باشید، بر روی رتبه‌بندی سئوی شما تاثیر منفی می‌گذارد.

اما اگر می‌خواهید تاثیر خوبی را در سئوی سایت خود مشاهده کنید، باید آن را به طور صحیحی انجام دهید. در زیر ویژگی‌هایی که وب‎سایت شما برای داشتن رتبه‌بندی خوبی توسط موتورهای جستجو نیاز دارد، آورده شده است:

  1. زمان بارگیری صفحات خود را سریع کنید.

وب‌سایت شما باید سریع باشد، هر بازدید کننده ای که وارد سایت شما می‌شود باید در طی سه ثانیه مشخصاتی را در صفحه وب‌سایت شما ببیند اما در غیر این صورت پس از گذشت سه ثانیه 53 درصد از کاربران روی دکمه‌ی بازگشت کلیک می‌کنند، که این موضوع هم برای سئوی سایت و هم برای تجربه کاربری یا همان UX بد است.

برای آزمایش سرعت سایت خود و بهبود آن ابزارهایی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  1. سایت خود را ایمن کنید.

وب‌سایت شما باید ایمن باشد ( HTTPS به جای HTTP ). 82 درصد از کاربران هیچگاه به وب‌سایت ناامن برنمی‌گردند و آن را باز نمی‌کنند.

اگر در وب‌سایت شما قسمتی برای وارد کردن مشخصات و شماره تلفن کاربران قرار دارد،امنیت آن لازم است. حتی اگر یک وبلاگ بدون فرم تماس و . دارید، باید ایمن باشد چرا که امنیت سایت یکی از عوامل رتبه‌بندی آن است.

  1. مطمئن شوید طراحی سایت شما برای موبایل هم مناسب است.

در حال حاضر ترافیک وب‌سایت موبایل‌ها از دسک‌تاپ بیشتر است. پس باید از طراحی رسپانسیو در ساخت سایت استفاده کنید.

  1. با طراحی درست اطلاعات تماس خود را بسازید.

زمانی که کاربران وارد وب‌سایت شما می‌شوند، در همان ابتدا 64 درصد از کاربران به دنبال اطلاعات شما می‌گردند و اگر اطلاعات تماس و شماره تلفنی در دسترس نباشد، 44 درصد افراد سایت را ترک می‌کنند.

مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما با اسکیما (Schema) مشخص شده باشد و در بالای صفحه اصلی قرار گرفته باشد.

  1. عناوین را در تمام صفحات قرار دهید.

شما در تمام صفحات خود به عناوین (H1. H2. H3. H4) کاربران از خواندن یک متن بلند و یکنواخت خسته می‌شوند، آنها دوست دارند محتوا را کوتاه کنند. داشتن عناوینی که بتوانند محتوا را کوتاه‌تر کنند می‌تواند هم به کاربران هم به رتبه‌بندی سئوی شما کمک کند.

  1. از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید.

تبلیغات پاپ آپ، تبلیغاتی هستند که به طور ناگهانی و ناخواسته برای کاربران باز می‌شود.این کار کاربران را آزار می‌دهد و گاهی باعث این می‌شوند که کاربر از موضوع اصلی دور شوند و دیگر مطلب شما را دنبال نکند. از طرف دیگر روی این تبلیغات هیچ کنترلی انجام نشده است و ممکن است محتوای نامناسبی برای کاربران به نمایش بگذارد.

اهمیت UX در سئو:

مردم تصاویر را دوست دارند، چرا که خواندن آنها راحت‌تر است. برای اینکه تجربه کاربری بهتری در این صفحه داشته باشید من مستقیما به شما اینوگرافیک را نشان می‌دهم که اهمیت UX را در سئو به شما نشان می‌دهد.

آیا در مورد سئوی تجربه کاربری خود نگران هستید؟

وب‌سایت شما قطعا مهم‌ترین بخش بازاریابی شما است و موفقیت آن به تجربه‌ی کاربر آن بستگی دارد.

به طور کلی شما با نداشتن یک تجربه کاربری خوب 88 درصد از کاربران سایت خود را از دست می‌دهید.

شما می‌توانید با شناخت کامل طراحی سایت و شناخت نکات لازم و همچنین خواندن مقاله مفاهیم بازاریابی در صفحه‌ی رضا براتی باعث بهبود تجربه‌ی کاربری شما می‌شود، همچنین شما با کامنت گذاشتن در زیر این پست می‌توانید سوالات خود را از من بپرسید تا در اولین وقت پاسخگوی سوالات شما باشم.

 


rezabarati کاربران ,سایت ,کاربری ,وب‌سایت ,تجربه ,گوگل ,تجربه کاربری ,تجربه‌ی کاربری ,کلمات کلیدی ,اطلاعات تماس ,ایمن باشد ,برای تجربه کاربری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود نوحه و مداحی گناهان کبیره fannipaytakht rozbeyknews هواداران پروفسور محمدمهدی زاهدی من دست 01 تاینی موویز | دانلود با لینک مستقیم